Struktura organizacyjna
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Urząd Stanu Cywilnego
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-16 19:41:51 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego jest Pani
Magdalena Muzika
--------------------------------------------------------------------------------
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- rejestracja stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu,
- aktualizacja rejestru PESEL,
- występowanie o nadanie numeru PESEL w przypadku urodzenia na terenie Gminy,
- odtwarzanie aktów stanu cywilnego,
- wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do prowadzonej przez Urząd księgi stanu cywilnego,
- wydawanie odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego i zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, prowadzenie ewidencji wydanych odpisów wraz z ewidencją pobranej opłaty skarbowej,
- wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
- występowanie do sądu w sprawach unieważnienia, sprostowania lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
- uzupełnienie aktu stanu cywilnego, gdy nie zawiera danych wymaganych przez prawo o aktach stanu cywilnego w przypadkach gdy uzupełnienie aktu nie należy do sądu lub prostowanie aktu stanu cywilnego gdy zawiera dane niezgodne ze stanem faktycznym,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa według prawa polskiego,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączającym zawarcie małżeństwa,
- występowanie do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
- organizowanie uroczystości rodzinnych związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego oraz urodzin (powyżej 100 lat),
- sporządzanie testamentów
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Iłowa |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Małgorzata Kondraciuk |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-04-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Kondraciuk |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-16 19:29:09 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-16 19:41:51 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-11-14 13:04:16 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4022 raz(y) |